„Sa faci fata” e un fel de a aborda lucrurile. Mare parte din timp facem fata la ceea ce se intampla. Iata o alta expresie pe care as plasa-o pe lista de expresii de eliminat din limbaj.
Pentru ca mi-am petrecut aproape intreaga viata profesionala in industria de media, exemplele care imi vin in minte sunt despre situatiile de criza care au mereu loc in jurul nostru: companiile fac intotdeauna fata la ceea ce scrie presa despre ele, Guvernul face fata unei situatii dificile, iar politicienii fac fata scandalurilor de coprutie.
A face fata inseamna ca tot ceea ce se poate face este sa raspunzi la o situatie pe care nu o poti controla. Liderii companiilor sunt adesea prinsi in conversatii la televizor in care incearca sa se apere. Maiestria sta in a controla contextul si conversatia. Dar acest lucru nu este posibil decat cu cateva conditii.
Prima este legata de coerenta. Fara coerenta, va trebui sa facem mereu fata la surprize care vin exact din lipsa de fir rosu. Daca spui ca angajatii tai sunt importanti pentru tine si apoi ii exploatezi, va trebui sa faci fata unui scandal, mai devreme sau mai tarziu. Daca spui ca e austeritate si arunci banii publici pe prostii, te vei confrunta cu incoerenta.
A doua este legata capacitatea de a avea un plan si niste obiective. Daca nu stii unde vrei sa ajungi si cum ajungi acolo, vei face fata unor situatii de ratacire si criza.
A treia este sa iti asumi riscul de a lua decizii. Daca nu spun eu incotro mergem, altcineva se va aseza in scaunul soferului si va trebui sa fac fata acestei situatii.
In comunicare, mare parte din supararile si frustrarile sefilor de companii sunt ca oamenii spun lucruri neadevarate sau ca nu au imaginea pe care o merita. E foarte simplu: nu au o conversatie pe care sa o detina si, daca o au, fie e neinteresanta, fie e neadevarata, fie nu are coerenta.
Cel mai interesant este atunci cand facem fata propriei noastre vieti.