Despre claritate

Dorintele nedefinite sunt calea cea mai sigura catre dezamagire, insucces sau renuntare. La fel, in cazul comunicarii, cererile vagi sunt calea cea mai sigura catre a nu obtine ceea ce ai cerut.

Auzim destul de des sefi enervati din cauza unor angajati care par sa nu inteleaga sau sa nu-si dea interesul. De aici pana la „lucrez cu o echipa de neprofesionisti” nu e decat un pas. In alte cazuri, sunt furnizorii sau clientii cei care par sa fie batuti in cap. Atunci cand dai un email si-i ceri unui coleg sa „discutam un pic despre proiectul ala” creezi toate premisele pentru o discutie de doua ore care nu duce nicaieri.

Rezultatele extraordinare apar atunci cand cererile sunt foarte clare: ce, de ce, cine, cum si pana cand. Atunci cand descrii exact ceea ce vrei sa obtii, indiferent de forma de comunicare folosita, e mult mai simplu si mai eficient.

In cea mai mare parte a timpului, chiar daca acest lucru nu este clarificat de la inceput, oamenii nu sunt platiti sa faca ceva, ci sa obtina un anumit rezultat. Dar confundam, de multe ori, „a face ceva” si „a ne stradui din greu” cu a produce rezultate. O intrebare simpla, pusa la inceputul discutiei cu un client, poate fi tot ceea ce este nevoie pentru un contract de succes: „Ce rezultat doriti sa obtineti?”

Comunicarile clare functioneaza de fiecare data. La inceput, dureaza mai mult sa definesti rezultatul final pe care doresti sa il obtii. Dar, cu timpul, devine foarte simplu. Apoi, in mod miraculos, totul se misca mult mai repede, iar timpul consumat in discutii inutile dispare.

avatar