vizitează și ANDREEA ROȘCA PLAYGROUND sau ANDREEA ROȘCA FACEBOOK

Monica Cadogan a cofondat Vivre în 2012. Azi, conduce cea mai mare companie online de home și decorațiuni din această parte a lumii cu prezență în nouă țări și afaceri anuale de 50 de milioane de euro. A intrat în industrie fără nicio experiență anterioară de retail sau online și a investit în Vivre economiile familiei. ”Acesta va fi MBA-ul meu” și-a spus. Până acum, Vivre a reușit datorită unei combinații de decizii rapide, capacitate de a învăța și obsesie pentru client, într-o industrie care se schimbă peste noapte. Monica nu crede în rețete de succes și o enervează că vorbim despre așa ceva. Își măsoară reușitele în echilibru, nu în bani: timpul îi e împărțit între un business care crește cu 30% pe an și o familie cu patru copii mici. O conversație despre claritate în alegeri, disciplină în decizii și să știi ce este important.

Cred că este nevoie să definim, fiecare pentru noi, de ce suntem în țara asta. Urăsc visceral gluma că e o țară minunată, din păcate e locuită. Consider că oamenii norocoși, cum sunt și eu, care au niște lucruri, avem o responsabilitate să facem ceva din țara și momentul ăsta.

Monica Cadogan

*selecteaza textul pe care doresti sa il distribui

Monica Cadogan. Cele mai bune momente

mai multe pe: https://www.youtube.com/channel/UCnp2TyjHVCmNSVkdta1wzDg?view_as=subscriber

MONICA CADOGAN. CUM CREEZI TIMP. ȘI CEA MAI BUNĂ STRATEGIE CA SĂ NU TE TEMI DE RISC

CITEȘTE MAI MULT PE BLOG

”Vin de nicăieri. Nu doar pentru că este o zonă marginală, ci pentru că este și izolată de restul țării. Practic, la noi se termină trenul. Când vii cu astfel de mentalitate, că nu ai nimic în spate, ești foarte motivat.”

*selecteaza textul pe care doresti sa il distribui

Am avut o foarte mare emoție, pentru că asociatul meu a zis: ”uite, eu pun acest proiect în buget, că trebuie să termin bugetul ăsta. Dă și tu 2 foi să pun în spate, dacă s-o uita cineva la suma asta și la ce o fi sub ea”. Și atunci m-au trecut toate transpirațiile, dar eu făcusem multe hârtii. Și am zis ”o pagină e cu text”. Când ți se cer două pagini, una e cu text, una e cu tabel. Zic eu, ”așa trebuie să fie”. Prima este epic, a doua e cu cifre serioase. Evident că, dacă le-aș vedea astăzi, cu siguranță ar fi departe.

*selecteaza textul pe care doresti sa il distribui

În general, e bine să nu adresezi întrebări la care nu vrei să afli răspunsul. Eu sunt foarte disciplinată și nu întreb lucruri la care nu vreau răspunsul. Că dup-aia, dacă l-ai aflat, e ca și cum îl ignori. Adică de ce m-ai mai întrebat? E ca și cum m-ai întreba tu: ”Monica, ai vrea să vii la The Vast & the Curious?” Și eu zic: ”vai, Andreea, mulțumesc, ce m-aș bucura”. Și tu zici: ”da, bine, o să mă gândesc”. Adică… știi? Păi de ce m-ai mai întrebat? Păi nu știu, îmi făceam așa o listă de potențiali oameni care nu vreau să mă refuze…

*selecteaza textul pe care doresti sa il distribui

Trebuie să stai fit, cum s-ar spune (în formă). O disciplină ca să stai fit este să îți setezi niște obiective pentru care să merite să muncești, care să merite efortul. Adică, dacă te uiți în urmă peste 10 ani, 20 de ani, să zici ”eu am fost parte din asta”. Așa le faci.

*selecteaza textul pe care doresti sa il distribui

Primul lucru cu care m-a ajutat pe mine este să văd timpul ca pe o resursă pe care o cheltui. Așa cum am, eu știu, niște bănuți în buzunar. Cum am o pâine pe care trebuie să o împart în 10 și mă uit cum să o tai. Deci mă uit la timp foarte atent, ca la o resursă, ca la un alt bun care se cheltuie și se împarte.

*selecteaza textul pe care doresti sa il distribui

Jack Ma, fondatorul Alibaba, zicea că două lucruri te vor defini: determinarea ta când nu ai nimic și atitudinea ta față de ceilalți când ai totul. Cu siguranță, locul din care am plecat – nu neapărat contextul meu de familie, dar locul – m-a împins spre foarte multă determinare.

*selecteaza textul pe care doresti sa il distribui

Nu e o problemă să iei decizii, toată lumea ia decizii. Problema interesantă nu e să iei decizii când ai 99% din informații, că atunci deja știi totul. Interesant este să iei decizii, și aici e un talent, când mai puțin de 60%, 70% din informație. Cifra optimă ar fi până în 70%. Când ai acumulat mai mult de 70% din informații e deja prea târziu ca să mai ai un avantaj competitiv față de alții. Pentru că dacă le ai tu, ele există, deci le știe toată lumea.

*selecteaza textul pe care doresti sa il distribui

În primul rând, când intri undeva, ești acolo cu totul. Pentru mine, nu există telefoane, nu există decât subiectul ăla în care te scufunzi ca într-o apă, cu totul. Îți pui toată mintea ta acolo, chiar dacă uneori nu știi. Asta înseamnă să fii prezent. Și pentru asta ai nevoie să te concentrezi, și e clar că te obosește foarte tare.

*selecteaza textul pe care doresti sa il distribui

Cea mai sigură poziționare e de partea clienului în retail în momentul ăsta, pentru că retailul se transformă. Când se zguduie lucrurile, e bine să ai un punct de sprijin. Punctul de sprijin cel mai logic și evident într-o experiență de retail este cine are decizia în buzunar și suflet, deci clientul. E cel mai sigur.

*selecteaza textul pe care doresti sa il distribui

Avem o filozofie. În primul rând, copiii nu sunt copii. Ei sunt niște oameni egali cu noi, numai că sunt puțin mai mici. Ok, ei nu au buletin și nu au card încă, dar în rest ei sunt egali cu noi. Și, atunci, dacă zici că e egal cu tine, normal că are și el dreptul la decizie, să îl iei în concediu, adică toate lucrurile decurg din filosofia asta. Asta e o filosofie, că noi îi ajutăm să intre mai bine în lumea asta, adică îi ajutăm să se poziționeze, să crească, să își găsească talentul și drumul. Adică noi îi susținem, noi suntem susținători. Asta e filosofia, restul e o chestie de bunăvoință.

*selecteaza textul pe care doresti sa il distribui

Join the tribe of curious. sau