Mihai Simiuc este antreprenorul și pionierul din spatele brandului FruFru. Compania lui se numește, deloc întâmplător, Good People: nu crede în categoriile tradiționale, în stânga sau dreapta, ci ”cred că trebuie să gândești pentru oameni, în primul rând”. Mihai nu conduce, în niciun caz, o întreprindere care să nu creadă în profit. Crede. Dar modelul lui, ilustrat de Cooperativa FruFru, este să dea și altora posibilitatea să facă parte din poveste, așa că totul e bazat pe parteneriate. De la ”aproape eșec” al primei idei – un business cu paste – la conceptul de azi, FruFru e, cumva, ilustrarea unui nou fel de a face business. Fără obsesia creșterii cu orice preț, dar cu obsesie pentru ingrediente bune, pentru business ”curat” și idei inovative.
O conversație ”fără bazaconii” despre cum să înțelegi și servești o nouă generație, valori și de ce să împarți e o strategie mai bună decât să crești de unul singur.
Nu am avut vreun mare ”aha moment”… Au fost, mai degrabă, foarte multe evenimente mici, foarte mulți oameni care au contribuit, fiecare a adus o mică bucățică. Am vrut să punem pe un perete un graffiti pe care l-am văzut pe zidul din Berlin: ”mulți oameni mici, în multe locuri mici, fac multe lucruri mici care pot schimba fața lumii”.
*selecteaza textul pe care doresti sa il distribui
Când am pornit, am pornit cu un scop. Practic, e despre ce pui întâi. Dacă pui întâi scopul și pe urmă profitul, înseamnă că dacă ajungi într-o situație tensionantă o să sacrifici din profit pentru scop. Dacă pui întâi profitul și apoi scopul, probabil că, într-un număr de ani, scopul o să devină tot mai mic, ca profitul să devină tot mai mare.
*selecteaza textul pe care doresti sa il distribui
Cu toții mai făceam și alte activități, ca să putem finanța FruFru. Orice prostie am făcut, oricât de mult am greșit cu modelul financiar, aveam tot timpul feedback foarte fain de la clienți. În companie era o atmosferă foarte faină și asta a contat, de asemenea.
*selecteaza textul pe care doresti sa il distribui
E foarte important să te înțelegi pe tine – să înțelegi ce îți place, ce te motivează, ce îți dă energie – și să vezi cum pui chestia asta în business. Trebuie să ți le clarifici de la început, pentru că odată ce ești în business nu poți schimba.
*selecteaza textul pe care doresti sa il distribui