Despre oglinzi

Orice jurnalist cu ceva talent, dedicare si experienta stie ca, in meseria asta, intrebarile, nu raspunsurile, fac diferenta. De ce ar fi acest lucru valabil doar in jurnalism? In coaching, reprezinta intrebarile corecte reprezinta o parte foart eimportanta din succes. In strategie, se aplica aceeasi regula.

In general, o intrebare buna este ca o oglinda perfecta: vezi exact cum arata lucrurile. Iar doua dintre cele mai bune intrebari pe car ele cunosc sunt aceastea: „care este obiectivul?”; „de ce este important?”. In toata cariera mea de manager de oameni am condus sedinte. Cel putin jumatate din ele au avut rezultate departe de asteptari. Exista manuale intregi de sfaturi si proceduri pentru conducerea eficienta a sedintelor, iar eu am citit del putin cinci. Dar rezultatele spectaculoase au inceput sa apara doar atunci cand am definit clar raspunsul la cele doua intrebari, pentru mine si pentru participanti.

O alta „oglinda” eficienta este cea data de intrebarea „ce este necesar pentru a realiza obiectivul?”. In momentul in care atentia se muta de la ce nu functioneaza la ce e de facut concret in ora urmatoare, toate dinamica se transforma. E valabil pentru viata personala si profesionala, in egala masura. Intrebarile corecte dau la o parte balastul si concentreaza discutia. Elimina timpul pierdut cu diverse frustari si scot la iveala motivatiile adevarate.

Jack Welch, fostul CEO al General Electric si unul dintre cei mai admirati oameni de business, vobeste despre valoarea candorii si a intrebarilor bine definite in Winning, cartea care descrie mecanismele care au stat la baza succesului GE si al sau personal. Este una dintre cele mai utile carti pe care le-am citit vreodata.

avatar